Trygg Bils skadeverkstad

Vid en olycka eller behov av bilreparation erbjuder vi snabb och professionell bilservice som är skräddarsydd för din bil.

Hur går en skade­besiktning till?

  • 1

    1. Boka en skadebesiktning:

    Kontakta vår auktoriserade skadeverkstad i Tyresö för att boka tid eller kom in under ordinarie öppettider.

  • 2

    2. Möt våra skaderådgivare:

    En skaderådgivare går igenom och undersöker dina bilskador för att bedöma omfattningen och reparationskostnaderna.

  • 3

    3. Hantering med försäkringsbolaget:

    Om försäkringsbolag ska involveras, tar vi hand om all kommunikation med deras försäkringstekniker och hanterar ärendet via vårt kalkylprogram.

  • 1

    4. Fotografering av skador:

    Vi dokumenterar skadorna genom fotografering och bifogar dem tillsammans med en kostnadskalkyl till ditt försäkringsbolag.

  • 2

    5. Reservdelsbeställning:

    När kostnaderna är förankrade, initierar vi en reservdelsbeställning för att säkerställa att alla nödvändiga komponenter finns tillgängliga.

  • 3

    6. Bokning av reparationsdatum:

    Efter att alla steg är klara är vi redo att boka in en reparationstid för din bil.

Vad kostar en skadebesiktning?

En skadebesiktning är kostnadsfri så länge reparationen utförs hos oss.

Om skadan ersätts via ert försäkringsbolag så betalas eventuell självrisk direkt till verkstaden efter utförd reparation. Självrisken betalas med fördel via VW/Skoda/Seat kortet och kan då delas upp räntefritt under 12 månader. Om ni inte är vållande till skadan så regleras kostnader via motpartens försäkringsbolag och ni behöver då ej betala självrisk.

Förutsättningsvis att försäkringsbolaget fastställt vållandet, om ni är momsredovisningsskyldig betalas momsen direkt till verkstaden. Vid skador på däck och fälg kan delkostnader och åldersavdrag, även de, regleras direkt till verkstan.

Hur går en skade­reparation till?

  • 1

    1. Som ägare/förare/brukare av bilen anmäler man själv sina skador till försäkringsbolaget, detta utförs lämpligast via försäkringsbolagens hemsidor alternativt via telefon, givetvis bistår även vår skadeservice med stöd vid oklarheter.

  • 2

    2. Nästa steg är en skadebesiktning där våra skaderådgivare undersöker omfattningen av skadorna, beräknar kostnaden och skapar en kostnadskalkyl som skickas till försäkringsbolaget för bedömning.

  • 3

    3. När försäkringsbolaget godkänt kostnadskalkylen beställer vi reservdelar till din bil.

  • 4

    4. Ett stilleståndsintyg skickas automatiskt till ditt försäkringsbolag efter utförd reparation.

  • 1

    5. Vi bokar in en tid för skadereparation

  • 2

    6. Du lämnar in din bil för reparation hos vår skadeverkstad i Tyresö.

  • 3

    7. Våra specialutbildade skadetekniker reparerar din bil enligt riktlinjer från tillverkaren så den blir lika säker som före olyckan.

  • 4

    8. En intern kvalitetskontroll säkerställer att vi uppnått högsta möjliga kvalitet.

  • 5

    9. Klart! Du hämtar din bil i vår verkstad. Ska du betala självrisken, eller eventuella andra kostnader i samband med ärendet, gör du det hos oss när du hämtar ut bilen och vi sköter resten av kontakten med ditt försäkringsbolag.